Spindlar som växer

Mattis titta i en bok om spindlar och säger:
Mamma här står det att när spindlar blir arga växer de och blir jätte stora!!

Jag: men ojdå då skulle jag inte vilja göra en spindel arg, är det bild på hur stor en spindel kan bli då?

Mattis: ne men fröknarna sa att de blir som hus!

Jag: sa fröknarna att det finns husspindlar kanske?

Mattis: JA mamma det var det jag sa spindlar stora som hus ...!!!

Spännande hur fel det kan bli =)

ett exempel på att barn bara lyssnar på utvalda ord man sagt och kopplar ihop dem som de själva tycker låter rätt =)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Jönssons blogg

Me , Myself And I And Of Course My Family <3

My life as I know it .... !!!

RSS 2.0