promenix

Dagen börja helt okej bli väckt av jätte pigg michelin bebis sen upp fixa frukost packa dagis saker väcka Mattis,
bråka lite med honom om att han måste äta upp mackan
(vilket sluta med en halv macka nerpackad i påse som fick hänga med till dagis)....
 
***
 
På med kläder på barnen och när jag äntligen fått på barnen skriker Mattis att han måste kissa så in med honom i badrummet av med kläderna och sätta på toan, och hör en Melvin som tar i för livet och inser att han tänkte bajsa mitt i all denna stress...
 
efter blöjan bytt och mattis påklädd igen så ut i vagnen med Melvin och Mattis går snällt bredvid
(med bredvid menar jag 2 km bort i springades stadio) skrikandes att vi kommer försent till dagis...
som om jag inte visste det!!
 
***
 
När äntligen jag kommit fram till dagis lämnat Mattis , satt igång runkeeper och musik på telefonen så börja jag traska....
öhhhh vilse 
jag skulle till hackefors med ett vattenprov från våran kran men upptäckte på vägen att jag inte alls hittar , då är man glad över google maps i telefonen som styrde mig åt rätt håll igen =)
 
efter 50 min (som skulle tagit 38 min) var jag framme lämna provet och ska få provsvaret i nästa vecka...
dags att traska hem michelin bebben sover som en stock så hem traska vi och in till mammsen på en kaffe !!!
 
***
 
sen var det bara att traska iväg till dagiset för att hämta skrutten och ta oss en promenix till affären och lekparken....
 
efter det har nog min dag bestått mest i bus och så med mina grabbar ...
 
 
ibland har man bara helt underbara dagar och ibland vet man ej vart dagarna tar vägen ....
 
GOD NATT


Kommentarer
Cecilia

Hihihi jasså det är detta vi har att vänta :P lät både mysigt o hektiskt på samma gång. Är nog mysigare att beskåda utifrån o njuta än att vara mitt uppe i stressen :P

Svar: haha nja alla dagar är juh iaf inte likadana =)det värsta kommer när snön kommer då är det ännu mera kläder att ta av och på....
när jag fått på Melvin så börjar Mattis klä av sig för han är för varm....

bara skicka ut dem direkt när de är påklädda så inte kläderna åker av igen ...=)
Jessy

2012-10-26 @ 06:42:46
URL: http://cme86.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Jönssons blogg

Me , Myself And I And Of Course My Family <3

My life as I know it .... !!!

RSS 2.0