pepparkakshus =)

idag tänkte jag att det var en perfekt pepparkakshus dag...
 
så jag åkte till affären skulle köpa nonstops mm och kom på att jag inte är bra på att baka så jag fuska och köpte en pepparkakshus byggsats =P
 
 
Sen var det bara att sätta igång och smälta socker , och när det var smält skulle man doppa hus delarna i (som lim) och sätta i hop dem!!!
och eftersom det inte gick att doppa delarna i den lilla kastrullen som jag hade (smart som jag är) tagit, kom Hampus på snille idén vi häller det smälta sockret på en tallrik, å jag sa javisst...
Det sluta med att tallriken gick i 2 delar pga värmen men vi lyckades iaf doppa delarna och limma ihop huset =)
 
 
sen var det dags att dekorera det och det gjorde jag och Mattis gallant =)
lite nonstop här och lite nonstop där =)
 
Mattis : Undrar om den lila är lika god som den gröna, måste smaka (tur att det är lördag då!!! )
 
 
sen skrev vi ut bilder på oss och klippte ut huvudena och satte på skumtomtar !!!!
sen tada klart =)
 
 
 
 


Kommentarer
hampus

Ska du inte säga vad du misslyckades med om du ska klanka ner på mig

Svar: =) ne okej då jag tappa en del av pepparkakshuset så det gick sönder , MEN jag laga det med smält socker så det är helt igen =)
Jessy

2012-12-01 @ 17:17:50
URL: http://www.stmg.%20se
Sanna

Men åå så fint! Jag vill också bygga pepparkakshus, men jag har ju inga större barn än :-P Kanske köper med med en byggsats och drar till syrrans 3 ungar och bygger. Haha ;-P

Svar: Tycker jag du ska göra :-)
Jessy

2012-12-01 @ 22:37:44
URL: http://sanskee.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Jönssons blogg

Me , Myself And I And Of Course My Family <3

My life as I know it .... !!!

RSS 2.0