morgonen i all sin glans

Börja med en jätte trött mamma som bara ville sova och en hyper pigg mattis och en sur melvin...
(vanligtvis är det en sur mattis och en hyper pigg melvin)
 
 
Mattis ville se julkalendern så det vart frukost framför tvn...
*Då fråga jag fall han sovit gott!!?
*Svaret vart ja men min arm har varit vaken hela natten!?
*Okej sa jag vad har den haft för sig då??
*Armen hade disco när jag sov svara mattis och fortsatte se på julkalendern
(som om det var världens självklaraste sak att armen har disco när han sover)
 
 
 
 
Sen fortsatte morgonen med det vanliga "gympasset" få på barnen ytterkläder....
När jag väl fått på mattis kläder så börja han slita av sig dem för han behövde kissa, så av med kläderna och rusa in på toan!!
Sen på med kläderna igen och ut i snön!
Och på med overallen på melvin och ner i vagnen med honom...
Sen ut och pulsa i snön idag var faktiskt vår gata skottad men inte resten till dagiset !!
Efter 40min och 20 avslitningar av vantar senare är vi på dagis !!!
Och när vi väl fått av mattis alla kläder går brandlarmet på dagis...
Så jag stannar kvar en stund i fall de behövde hjälp med barnen som illvrålar itakt med larmet
(ena förskoleläraren var lite sen)
Larmet hade en av arbetarna råkat dra igång så det var inget allvarligt,
(skönt tänk im det skulle vart nått och stackars lärarna att få på barnen kläder)
 
 
Så då pulsa jag hem i snödrivorna igen!!
Nu mys och bus tid med melvin :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Jönssons blogg

Me , Myself And I And Of Course My Family <3

My life as I know it .... !!!

RSS 2.0